Betalingsprobleem

Herinnering

In het huurcontract staat dat u de huur voor de 1e van de maand dient te betalen. Als u de huur niet op tijd betaalt, sturen wij u een herinnering. U heeft dan nog 14 dagen de tijd om (na de postdatum) de huur te betalen.

Laatste herinnering + extra kosten

Als u niet binnen deze periode betaalt, dan is het in de wet zo geregeld dat wij wettelijk 15 procent van de verschuldigde huur (met een minimumbedrag van € 40,-) aan kosten in rekening mogen brengen. Bij het uitblijven van een betaling sturen wij u een laatste herinnering. Wij bieden u daarmee de mogelijkheid om de kosten (15 procent van de verschuldigde huursom met een minimumbedrag van€ 40,-), af te kopen tegen een bedrag van € 20,-. U moet dan wel het volledige bedrag (de ontbrekende huur plus € 20,-) binnen zeven dagen, na de postdatum in de laatste brief, betalen.

Deurwaarder

Wij geven uw betalingsachterstand door aan een incassobureau wanneer u niet reageert u niet op onze brieven. Dit kan betekenen dat u bezoek krijgt van de deurwaarder. In het uiterste geval vragen wij de kantonrechter het huurcontract op te zeggen. U moet dan de woning verlaten. De kosten van deze procedure komen voor uw eigen rekening.

Neem contact op!

Kunt u uw huur niet of niet op tijd betalen? Neem dan altijd contact met ons op. U kunt onze afdeling Klantcontact bellen via 030-880 33 00. Wij kijken dan samen met u of u in aanmerking komt voor een betalingsregeling. U leest meer informatie over hulp bij huurschuld (web) op onze website.

Hulp bij huurschuld

 
  • Deel deze pagina via