Reparatie en onderhoud

De meeste reparaties doen wij, maar sommige kleine dingen moet u zelf maken. U leest in het  Onderhouds ABC 2014 (pdf) wie wat moet doen.

Kleine dingen liever niet zelf doen?

Dan kunt u voor € 5,00 per maand een servicecontract (web) afsluiten. Wij doen dan de reparaties die u volgens het Onderhouds ABC zelf moet doen.

Als wij iets moeten maken, dan kunt u naar Mitros bellen of via Mijn Mitros contact opnemen.

We zeggen er vast bij dat we geen schades komen repareren die zijn veroorzaakt door slordig gebruik.

We proberen altijd eerst iets te repareren. Kan dat niet, dan gaan we het onderdeel dat stuk is vervangen. Daarbij gaan we uit van een goede, maar eenvoudige kwaliteit.

Voorop staat dat uw woning heel en veilig is. Dit betekent dat voorzieningen die goed functioneren (maar die u niet zo mooi vindt) niet worden vervangen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de volgende dingen:

  • Een paar tegels in een tegelwand zijn stuk. Alleen deze kapotte tegels worden vervangen. Bij meer dan 10 kapotte tegels, vervangen we de hele wand (maar niet de hele badkamer).
  • Een badkamervloer van beton-emaille die goed functioneert en dus niet lekt, wordt niet vervangen door een tegelvloer.
Wilt u meer kwaliteit of extra voorzieningen in uw woning?

Een andere kleur op de muur of een nieuw behang? Dit mag u altijd zelf uitvoeren zonder dat u toestemming aan ons hoeft te vragen. Voor grotere dingen heeft u wel toestemming van ons nodig. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een nieuwe keuken of een dakraam op zolder. In de folder  zelf veranderingen aanbrengen (web) vindt u meer informatie hierover.

 
 
  • Deel deze pagina via

Vragen over reparatie en onderhoud