Hoe zeg ik mijn huur op?
Algemeen
U kunt uw huur opzeggen online, via post of aan de balie.
Wilt u uw huuropzegging direct regelen? Dan kunt u online uw huuropzegging doorgeven.
Heeft u vragen? Stel uw vragen via de chat. Onze excuses voor het ongemak.
U kunt de huur opzeggen op elke dag van de maand. Dat kan online of via post. De opzegtermijn is minimaal 30 dagen en maximaal 3 maanden van tevoren. De datum kiest u zelf. Zegt u de huur bijvoorbeeld op 13 juli op? Dan is vroegste einddatum 13 augustus.
Let op: soms is de opzegtermijn anders. Bijvoorbeeld bij woningruil of als u een vrijesectorwoning of bedrijfsruimte huurt. Dan kunt u opzeggen nadat u minimaal 1 jaar huurt.
U betaalt uw huur altijd een maand vooruit. Heeft u de huur opgezegd, dan betaalt u alleen voor de dagen dat u in die maand nog bij ons heeft gehuurd. Het resterende bedrag aan huur storten wij terug op uw rekening. U betaalt dus nooit teveel.
In deze video vertellen we u meer over het opzeggen van de huur.
U kunt uw huur opzeggen online, via post of aan de balie.
Wilt u uw huuropzegging direct regelen? Dan kunt u online uw huuropzegging doorgeven.
Hebt u borg betaald? Dan maken wij het bedrag aan u over als u de huur opzegt.
Niet iedereen heeft borg betaald bij het aangaan van de huurovereenkomst. Soms komt het voor dat er in het verleden borg aan Mitros is betaald. Het gaat om huurovereenkomsten die vóór 1980 zijn aangegaan. Ook komt het soms voor bij nieuwbouwwoningen van nu.
Twijfelt u of u borg hebt betaald? Neem dan contact met ons op. De afdeling Klantenadministratie kan u meer vertellen.
U kunt de huur opzeggen op elke dag van de maand. De opzegtermijn is minimaal 30 dagen en maximaal 3 maanden van tevoren. De datum kiest u zelf. Zegt u bijvoorbeeld op 13 juli op? Dan is vroegste einddatum 13 augustus.
Let op: soms is de opzegtermijn anders. Bijvoorbeeld bij woningruil of als u een vrijesectorwoning of bedrijfsruimte huurt. Dan kunt u opzeggen nadat u minimaal 1 jaar huurt.
U betaalt uw huur altijd een maand vooruit. Heeft u de huur opgezegd, dan betaalt u alleen voor de dagen dat u in die maand nog bij ons heeft gehuurd. Het resterende bedrag aan huur storten wij terug op uw rekening. U betaalt dus nooit teveel.
U kunt de huur opzeggen op elke dag van de maand. Ook in het weekend of op een feestdag. De opzegtermijn is minimaal 30 dagen en maximaal 3 maanden van tevoren. De datum kiest u zelf. Zegt u de huur bijvoorbeeld op 13 juli op? Dan is vroegste einddatum 13 augustus.
Let op: soms is de opzegtermijn anders. Bijvoorbeeld bij woningruil of als u een vrijesectorwoning of bedrijfsruimte huurt. Dan kunt u opzeggen nadat u minimaal 1 jaar huurt.
U betaalt uw huur altijd een maand vooruit. Heeft u de huur opgezegd, dan betaalt u alleen voor de dagen dat u in die maand nog bij ons heeft gehuurd. Het resterende bedrag aan huur storten wij terug op uw rekening. U betaalt dus nooit teveel.
U krijgt meteen na het online doorgeven een bevestiging van de huuropzegging.
Nee, alleen de huurder mag de huur opzeggen. Op de huurovereenkomst staat wie de huurder is.
Heeft iemand een machtiging om namens de huurder zaken te regelen? Dan mag die persoon de huur opzeggen. Hij of zij moet dan wel eerst de machtiging aan ons laten zien. Ook moet er een kopie van het legitimatiebewijs van zowel de huurder als de gemachtigde getoond worden.
Heeft u nog geen machtinging aangevraagd? Dit kan ook bij het doorlopen van de huuropzegging.
Allereerst gecondoleerd met het verlies. Wij wensen u veel sterkte toe in de komende tijd.
Als erfgenaam bent u ook verantwoordelijk voor het opleveren van de woning. Dat betekent dat u bij de inspecties aanwezig bent en de sleutels van de woning inlevert.
U kunt de huur gewoon opzeggen. U heeft een opzegtermijn van minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden. U geeft dit zelf door aan de huisbewaarder. Hij of zij mag niet in de woning blijven wonen als u de huur opzegt. U zorgt er ook zelf voor dat de huisbewaarder de woning verlaat.
Nee, u kunt de einddatum niet veranderen. Heeft u een hele dringende reden? Bel dan onze afdeling Verhuur via 030 - 880 33 00.
Nee, dat mag niet. De bewindvoerder moet toestemming geven voor het opzeggen van de huur. Wij ontvangen graag schriftelijk bericht van de bewindvoerder als hij of zij toestemt om de huur op te zeggen.
Nee, dat mag niet. Uw bewindvoerder moet toestemming geven voor het opzeggen van de huur. Wij ontvangen graag bericht van uw bewindvoerder als hij of zij toestemt om uw huur op te zeggen.
Maakt u gebruik van budgetbeheer? Dan mag u wel zelf uw huur opzeggen. U hoeft dan geen toestemming te vragen aan uw budgetbeheerder.
Als bewindvoerder kunt u een huuropzegging van een huurder schriftelijk aan ons doorgeven. U kunt uw brief versturen via het contactformulier op onze website. Of per post naar het adres Koningin Wilhelminalaan 9, 3527 LA te Utrecht.
U kunt dit regelen via een notaris. De notaris legt uw beslissing dan vast in een notariële akte.
Mitros vraagt bij een huuropzegging van een overleden huurder of er erfgenamen zijn. Hebt u hier vragen over? Neemt u dan contact met ons op. Wij bespreken uw situatie graag persoonlijk met u.
Wilt u de erfenis verwerpen? Dan kunt u bij de rechtbank een akte van verwerping opvragen.
U staat op het punt om de huur op te zeggen van een overleden bewoner. Allereerst gecondoleerd met het verlies. Wij wensen u veel sterkte toe in de komende tijd.
Bent u zelf geen erfgenaam van de bewoner? Of weet u niet of er erfgenamen zijn?
Neemt u dan contact met ons op. Onze woonconsulenten bespreken de huuropzegging graag persoonlijk met u.
Wij begrijpen dat u wilt weten waar u aan toe bent als u uw woning opzegt. Bij het opzeggen van uw huur vindt er één inspectie plaats. De inspectie gebruiken we om afspraken te maken over hoe u uw woning moet opleveren op de dag dat u de sleutels bij ons inlevert.
Als u behoefte hebt aan een voorcontrole, neemt u dan contact met ons op. Bijvoorbeeld als u langer dan 15 jaar in de woning woont. Of als u erg veel in uw woning veranderd hebt in de tijd dat u er woonde. Wij bekijken of u voor een voorcontrole in aanmerking komt.
Mitros vraagt geen borg voor sociale huurwoningen.
Het kan zijn dat u bij één van de voorlopers van Mitros borg betaald heeft. Deze borg is halverwege de jaren tachtig afgeschaft en terugbetaald of verrekend met de huur.
Ook kan het zijn dat u bij het tekenen van uw huurcontract al betaald had voor de daaropvolgende maand. Dit was geen borg.
Weet u toch zeker dat u aan Mitros een borgsom betaald hebt voor uw woning, bijvoorbeeld toen u tekende voor een vrije sectorwoning? Neem dan contact met ons op.
Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.
Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.
WhatsApp met ons