Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Betalingsregeling

U kunt een betalingsregeling met ons afspreken. Bijvoorbeeld als u de huur niet op tijd kunt betalen. Wilt u een betalingsregeling? Neem dan contact met ons op. We spreken graag een regeling af die past bij uw situatie.

Ik heb een huurachterstand. Wat moet ik doen?

Een huurachterstand is natuurlijk vervelend. Betaal de achterstand zo snel mogelijk. Lukt dat niet, neem dan contact met ons op. 

U heeft een huurachterstand als de huur niet op de 1e van de maand binnen is. Betaalt u de huur op de 15e of 25e van elke maand via automatische incasso? Dan heeft u een achterstand als wij de huur niet op deze datum kunnen afschrijven.

Kan ik mijn huur later betalen?

U mag soms later betalen. Dat hangt af van de situatie. Neem daarvoor contact met ons op.

Kan ik een betalingsregeling met jullie afspreken?

Dat hangt af van uw situatie. Neem gerust contact met ons op. Wij bekijken graag of een betalingsregeling bij uw situatie past.

Welke voorwaarden gelden voor het afspreken van een betalingsregeling?

Dat hangt af van uw situatie. Neem hiervoor contact met ons op. Wij bekijken graag of een betalingsregeling bij uw situatie past.

Een aantal voorwaarden zijn:

  • U betaalt de huur steeds vóór de 1e van de maand.
  • De huurachterstand is niet van de 1e rekening (beginnota). Of van de 1e 6 maanden huur na het tekenen van het huurcontract.
  • U heeft de afgelopen 12 maanden geen betalingsregeling of incassozaak gehad
  • U zit niet in een wettelijk traject (WSNP) of minnelijk traject voor schulden.

Een betalingsregeling kan getroffen worden voor minimaal 2 en maximaal 6 termijnen. Met een minimaal bedrag van 25 euro per termijn.

Welke termijnen van mijn betalingsregeling heb ik nog open staan?

U kunt uw betalingsregeling inzien als u inlogt via Mijn Mitros.

Ik kan deze maand de betalingsregeling niet betalen. Wat nu?

Neem telefonisch contact met ons op via 030 - 880 33 00. U kunt een betalingsregeling meestal niet meer aanpassen. Wij kijken graag met u naar een oplossing.

Kan ik een betalingsregeling krijgen voor het betalen van mijn afrekening servicekosten of stookkosten?

Kunt u het bedrag niet in 1 keer betalen? Neem dan contact met ons op. Misschien kunnen we een afspraak maken over de betaling.

Ik heb mijn huur opgezegd, maar er staat nog een huurbetaling open. Kan ik een betalingsregeling afspreken?

Ja, u kunt een betalingsregeling met ons afspreken. Neem hierover contact met ons op.