Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Huurachterstand

Betaalt u de huur te laat? Dan heeft u een huurachterstand. Dat is erg vervelend en kan snel oplopen tot een grote schuld. Wij adviseren u daarom altijd op tijd te betalen. Lukt u dat toch niet? Neem dan gerust contact met ons op. Wij geven u graag advies over de mogelijkheden om uw problemen aan te pakken.

Ik wil graag hulp bij geldzaken. Wie kan mij helpen?

U kunt hulp krijgen van een buurtteam.

  • De buurtteams zijn bij u in de wijk.

U bekijkt met het buurtteam hoeveel geld u krijgt en hoeveel geld u uitgeeft. Het buurtteam bekijkt of u vrijstellingen of toeslagen kunt krijgen. U krijgt hierover advies. En u leert hoe u zelf een schuldregeling kunt afspreken. Tot slot bekijken jullie hoe u genoeg geld overhoudt voor de huur. 

Ik heb een huurachterstand. Wat moet ik doen?

Een huurachterstand is natuurlijk vervelend. Betaal de achterstand zo snel mogelijk. Lukt dat niet, neem dan contact met ons op. 

U heeft een huurachterstand als de huur niet op de 1e van de maand binnen is. Betaalt u de huur op de 15e of 25e van elke maand via automatische incasso? Dan heeft u een achterstand als wij de huur niet op deze datum kunnen afschrijven.

Ik wil graag weten of er huur openstaat voor mijn adres. Hoe kom ik hier achter?

U kunt op 2 manieren nagaan of er nog een huurbedrag openstaat op uw adres.

  • U kunt inloggen op Mijn Mitros. Hier ziet u uw openstaande saldo.
    Ook kunt u uw huurbedrag betalen via iDeal.
  • U kunt contact opnemen met de afdeling Klantcontact via 030 - 880 33 00.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur daarna betalen?

Nee, dat mag niet. U moet de huur vóór de 1e van de maand betalen. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. 

Ik heb een flinke huurschuld opgebouwd en kan de huur niet meer betalen. Waar kan ik terecht?

Vraag zo snel mogelijk hulp. Er zijn genoeg mensen die voor u klaarstaan. Zo voorkomt u dat uw schulden nog verder oplopen. Neemt u altijd contact met ons op. Woont u in Utrecht neem dan ook contact op met het Buurtteam. Kijkt u op dewebsite van Buurtteams Utrecht voor de contactgegevens. Woont u in Nieuwegein? Neem dan ook contact op met Schuldhulpverlening. Het telefoonnummer is 030 - 70 22 300.

Kan ik een betalingsregeling met jullie afspreken?

Dat hangt af van uw situatie. Neem gerust contact met ons op. Wij bekijken graag of een betalingsregeling bij uw situatie past.

Ik heb mijn huur opgezegd, maar er staat nog een huurbetaling open. Kan ik een betalingsregeling afspreken?

Ja, u kunt een betalingsregeling met ons afspreken. Neem hierover contact met ons op.

Ik krijg een brief van Ultimoo, maar mijn dossier loopt bij Vesting Finance. Klopt dat wel?

Sinds 17 november 2017 is Vesting Finance gestopt met de werkzaamheden voor Mitros. Het incassobureau Ultimoo neemt alle dossiers over. Ook de betaalafspraken. U kunt hen bellen op 0348 - 48 64 06 of e-mailen op huur@ultimoo.nl . Het postadres is Postbus 632, 3440 AP Woerden.

Mijn partner vertrekt en ik wil hoofdhuurder worden. Er is een huurachterstand. Wat nu?

U bent samen verantwoordelijk voor de huurachterstand. Uw partner kan een eenzijdige huuropzegging doen. Maar u blijft beiden verantwoordelijk voor de huurachterstand tot de einddatum van de opzegging. De huurachterstand moet u tot dat moment samen afbetalen. U kunt hier een eenzijdige huuropzegging doorgeven.