Onderhoudsabonnement

We willen graag dat u fijn woont. Samen zorgen we ervoor dat u een fijne woning heeft. Gaat er onverwacht iets stuk in uw woning en moet het gerepareerd worden? Dan is het goed om te weten dat u in veel gevallen een reparatieverzoek bij ons kunt indienen. Wij komen dan bij u langs om het probleem te verhelpen.

Reparaties uit het onderhoudsabonnement

Met het onderhoudsabonnement kunnen wij veel onderhoud aan uw woning voor u regelen. U bent dan verzekerd voor nog meer reparaties uitgevoerd door ons. U kunt hieronder bekijken bij welke reparaties wij langs komen. Klik daarna op de afbeelding om deze groter te maken.

Bekijk hier alle reparaties van het abonnement

Voorwaarden abonnement

  • U kunt het onderhoudsabonnement afsluiten voor € 5,- per maand.
  • De looptijd van het abonnement is minimaal 1 jaar.
  • Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.

Onderhouds ABC en uitzonderingen voor reparaties

Veel reparaties vallen er onder het onderhoudsabonnement. Er zijn ook reparaties die Mitros altijd voor u doet of welke reparaties u zelf makkelijk kunt uitvoeren. Welke reparaties dat precies zijn, kunt u in het Onderhouds ABC lezen

Er gelden vier uitzonderingen
Wij komen dus voor veel verschillende reparaties graag bij u langs, maar:

  1. Als iets niet van Mitros is, mogen we het ook niet maken. Bijvoorbeeld een door uzelf aangebrachte keuken, dakkapel of huurgeiser.
  2. Als u iets kapot heeft gemaakt, komen we het niet repareren. Denk bijvoorbeeld aan een gat in de deur.
  3. Als u iets niet meer mooi vindt, komen we niet langs om het te vervangen. Denk bijvoorbeeld aan een 10 jaar oude keuken.
  4. Als u het heel gemakkelijk zelf kunt repareren of vervangen, vragen we u om dit zelf te doen. Bijvoorbeeld het vervangen van de batterijen in een rookmelder.

Onderhoudsabonnement aanvragen

Klik op 'onderhoudsabonnement aanvragen' om uw abonnement aan te vragen. Vul de velden in het formulier in en lees de voorwaarden goed door. U ontvangt een bevestiging van de aanvraag per e-mail. Daarna kunt u meteen de reparatie melden en een afspraak maken met de monteur.

Veel gevraagd over Onderhoudsabc

Ik heb een reparatie gemeld. Waar zie ik de afspraak die ik gemaakt heb?

Heeft u online een reparatieverzoek gemeld?
Dan krijgt u een bevestiging van uw afspraak op het door u ingevulde e-mailadres.
Hebt u een account voor Mijn Mitros? Dan kunt u uw afspraak online bekijken. Logt u hiervoor in en kijk bij 'Mijn Berichten'.

Heeft u telefonisch een reparatieverzoek gemeld?
Wij hebben u tijdens het gesprek naar een e-mailadres gevraagd,
U krijgt een bevestiging van uw afspraak op het door u doorgegeven e-mailadres.

Heeft u geen e-mailadres doorgegeven? Maar heeft u wel een account voor Mijn Mitros?
Dan kunt u online uw afspraak bekijken. Log hiervoor in via Mijn Mitros en kijk bij 'Mijn Berichten'.

Hebt u geen e-mailadres doorgegeven? En heeft u geen account voor Mijn Mitros?
Dan kijken wij voor u na wanneer uw afspraak is. Neem contact met ons op door bijvoorbeeld en chatbericht te sturen. Een collega van ons geeft de tijd van de gemaakte afspraak aan u door. 

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van mijn woning of kamer?

Wij zijn als verhuurder verantwoordelijk voor een groot deel van het onderhoud van uw woning of kamer. Er is ook onderhoud dat u zelf moet uitvoeren. U leest het in het OnderhoudsABC.

Met een onderhoudsabonnement kunt u ervoor kiezen om meer kleine reparaties door ons uit te laten voeren. Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft.

Op de website van de Rijksoverheid vindt u ook een overzicht van al het onderhoud. En wie het uitvoert als er iets stuk is. Dit overzicht is samengesteld op basis van het Besluit kleine herstellingen. In dit besluit staat wie er volgens de wet verantwoordelijk is voor welk onderdeel in of om uw woning of kamer: uzelf of de verhuurder.

Wat is het onderhoudsabonnement?

Met het onderhoudsabonnement komen wij ook voor kleine reparaties bij u langs. Denk bijvoorbeeld aan een lekkende kraan of een loszittende deurklink. 

Er zijn drie voorwaarden:

  • U kunt het onderhoudsabonnement afsluiten voor € 5,- per maand.
  • De looptijd van het abonnement is minimaal 1 jaar.
  • Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.

Lid worden? Hier kunt u het onderhoudsabonnement aanvragen.

Als u geen lid bent van het onderhoudsabonnement, komen wij niet langs voor de reparaties die onder dit abonnement vallen.

Kan ik altijd een onderhoudsabonnement aanvragen?

In de meeste gevallen kunt u een onderhoudsabonnement aanvragen. In een aantal gevallen kan dit niet:

Huurt u een kamer? Dan kunt u het onderhoudsabonnement aanvragen. De kosten worden dan van 1 huurcontract afgeschreven.

Regelt iemand anders uw financiën? Laat deze persoon dan contact met ons opnemen. Hij/zij kan dan het abonnement voor u afsluiten.”