Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Reparatie melden

Het kleine onderhoud aan uw woning moet u zelf doen. Bijvoorbeeld een reparatie aan uw sloten of stopcontacten. Of het bijvullen van uw centrale verwarming. Precies weten wat u zelf moet doen? U leest het in het OnderhoudsABC.

Is er iets stuk waarvoor wij langs moeten komen? Dan kunt u een afspraak met ons maken door op de gele knop 'reparatie melden' te klikken. U kiest zelf welke tijd u het beste uitkomt.

Vraag en antwoord

Ik heb een reparatie gemeld. Waar zie ik de afspraak die ik gemaakt heb?

Heeft u online een reparatieverzoek gemeld?
Dan krijgt u een bevestiging van uw afspraak op het door u ingevulde e-mailadres.
Hebt u een account voor Mijn Mitros? Dan kunt u uw afspraak online bekijken. Logt u hiervoor in en kijk bij 'Contacthistorie'.

Heeft u telefonisch een reparatieverzoek gemeld?
Wij hebben u tijdens het gesprek naar een e-mailadres gevraagd,
U krijgt een bevestiging van uw afspraak op het door u doorgegeven e-mailadres.

Heeft u geen e-mailadres doorgegeven? Maar heeft u wel een account voor Mijn Mitros?
Dan kunt u online uw afspraak bekijken. Logt u hiervoor in via Mijn Mitros en kijk bij 'Contacthistorie'.

Hebt u geen e-mailadres doorgegeven? En heeft u geen account voor Mijn Mitros?
Dan kijken wij voor u na wanneer uw afspraak is. Neemt u dan contact met ons op.

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Het kan zijn dat de batterij (bijna) leeg is. U hoort dan een korte piep om de 30-45 seconden. U kunt de batterij dan zelf vervangen. Helpt het vervangen niet of werkt de rookmelder niet meer? Dan kunt u hier een reparatieverzoek melden. Soms heeft de rookmelder een vaste batterij. Wij vervangen de rookmelder dan door een ander type. Zodat u de batterij voortaan zelf kunt vervangen. 

De televisie-, internet of kabelaansluiting in mijn woning werkt niet. Wat kan ik doen?

Neem contact op met uw eigen provider. Zij leveren uw (digitale) televisie- of internetverbinding. 

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes, zoals de keuken en de badkamer. Neem na het douchen het water van de wandtegels af met een trekkertje. Droog de wand daarna met een handdoek.

Zorg ervoor dat u uw woning goed ventileert
Dat betekent dat u frisse lucht binnenlaat. Dat is beter voor uw gezondheid en u bespaart energie. Het kost minder energie om droge lucht te verwarmen dan vochtige lucht. In de winter is het belangrijk om te ventileren en te verwarmen tegelijkertijd. Haal schimmel weg met warm water met soda of met andere middelen zoals schimmelverwijderaar van HG.

Wij doen niets aan de behandeling van schimmel
Heeft de schimmel een andere oorzaak dan het niet goed ventileren van uw woning? Bijvoorbeeld door een lekkage? Of omdat de mechanische ventilatie in uw woning stuk is? Dan kunt u een reparatieverzoek melden.

Kijk hiervoor de instructievideo.

Instructievideo: schimmel verwijderen

Ik huur een tijdelijke woning van SSH. Hoe geef ik een reparatieverzoek door?

U kunt terecht bij SSH via 030 - 252 57 25. Of kijk voor meer informatie op de website website van de SSH.

Ik woon bij Place2BU. Met wie neem ik contact op over reparatieverzoeken?

U kunt uw reparatieverzoeken en opleverpunten niet bij Mitros melden.

Hieronder vindt u de manieren waarop u contact kunt opnemen met Place2BU.

  • Heeft u een vraag? Stuur een bericht via Whatsapp op 06 - 28 44 88 80.
  • SPOEDREPARATIE? Technische problemen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag: Coen Hagedoorn, bereikbaar op telefoonnummer 088 - 880 80 82. Coen Hagedoorn beoordeelt eerst telefonisch de mate van spoed.

Kan ik een nieuw naamplaatje krijgen als de naam niet meer klopt?

Ja, dat kan. U kunt hier een nieuw naamplaatje aanvragen. Dit geldt alleen voor bewoners van een flat- of portiekwoning met een bellenbord in de algemene ruimte. 

Mijn woning zit in een Vereniging van Eigenaren (VvE). Hoe meld ik een reparatieverzoek?

U kunt uw reparatieverzoek gewoon bij ons melden. Is het een reparatieverzoek aan de buitenkant van de woning of in de gemeenschappelijke ruimte? Dan melden wij dit aan de VvE. De VvE belt u dan om een afspraak te maken. 

Voert Mitros tegen betaling extra werkzaamheden uit?

Nee, Mitros voert geen extra werkzaamheden uit tegen betaling.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenkant?

Het beslaan van dubbel glas noemen we condensvorming. Condens zit vaak aan de buitenkant van het raam. Dit ontstaat als het buiten koud is en de lucht heel vochtig is. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens gaat vanzelf weg als de temperatuur buiten stijgt en de lucht minder vochtig is.

Wanneer besluiten jullie te repareren of te vervangen?

We proberen altijd eerst iets te repareren. Kan dat niet? Dan vervangen we het onderdeel dat stuk is. Daarbij gaan we uit van een goede, maar eenvoudige kwaliteit. We repareren of vervangen zodat uw woning heel en veilig is. We vervangen spullen niet omdat u deze niet zo mooi vindt. Bijvoorbeeld:

  • Een paar tegels in een tegelwand zijn stuk. Wij vervangen alleen de kapotte tegels. Zijn er meer dan 10 tegels kapot? Dan vervangen we de hele wand. Maar niet voor de hele badkamer.  
  • U heeft een badkamervloer van betonemaille. Maar u wilt liever een tegelvloer? De badkamervloer is nog goed en lekt niet. We vervangen de vloer daarom niet.

Wat doe ik met een reparatie in de avond of in het weekend?

Bel 030 - 880 33 00 als u niet kunt wachten tot de volgende werkdag. Bijvoorbeeld als de waterleiding of het dak erg lekt, de hoofdriolering verstopt is of als er een gaslek is. Wij verbinden u dan door naar onze meldkamer. De medewerker van de meldkamer overlegt met u wat er gaat gebeuren.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik dat? ​

Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of een storing in uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op 2 manieren melden. U maakt dan ook meteen een afspraak. 

  • U kunt online uw reparatieverzoek melden. U kunt uw reparatieverzoek op elk moment doen. U hoeft hiervoor niet in te loggen.
  • Via telefoon: 030 - 880 33 00. U bereikt ons tussen 9.00 en 16.00 uur.

Voor noodgevallen belt u 030 - 880 33 00. Dat kan ook buiten onze openingstijden. Wij verbinden u dan door met een speciaal noodnummer.

Wat moet ik doen als er een storing is aan de elektrische deur van een gebouw?

U meldt een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger bij ons. U kunt hier uw reparatieverzoek melden. Heeft het spoed omdat het gebouw niet meer te betreden is? Bel ons dan op 030 - 880 33 00.

Vertaal deze pagina