Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Contracttekening

Huren bij Mitros begint bij de oplevering van de woning. Dit is het moment dat u de sleutels krijgt en de huurovereenkomst tekent. We lopen dan het huis met u door voor een laatste inspectie. U kunt hier nog afspraken maken over de oplevering van de woning.  

Vraag en antwoord

Hoelang duurt de oplevering van de nieuwe woning?

De oplevering van de woning neemt hooguit 1 uur in beslag.

Waar en wanneer teken ik de huurovereenkomst voor mijn nieuwe woning?

U tekent de huurovereenkomst tijdens de oplevering in de woning. Daarna krijgt u de sleutels van de woning. U betaalt dan ook de 1e huur. U kunt dit bedrag alleen pinnen. De inspecteur heeft een pinapparaat bij zich.

Ik heb niet alle sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

De sleutels van de raamboompjes zijn allemaal hetzelfde. U heeft dus aan 1 sleutel genoeg. Heeft u helemaal geen sleutel? Dan doet u het volgende:

  • Als u een nieuwe huurder bent. Dan geeft u binnen 4 weken aan dat u geen sleutel heeft.
  • Als u al een huurder was. Dan zorgt u er zelf voor dat u een nieuw raamboompje of nieuwe sleutel krijgt.

Wanneer krijg ik de sleutels van de garage of parkeerruimte?

Staat u op de 1e plaats? Dan krijgt u een e-mail van ons. Of wij bellen u. Daarna kunt u de sleutels bij ons op kantoor ophalen om de garage te bekijken. Wij stellen een huurovereenkomst op als u de garage accepteert. U levert de sleutels dan nog even in. De huurovereenkomst tekent u bij ons op kantoor. U pint daar ook meteen de rekening voor de 1e maand huur. De sleutels krijgt u daarna. 

Kan ik de contracttekening van mijn woning verplaatsen?

Ja, dat kan soms. Helaas lukt het niet altijd. Neemt u contact met ons op. Wij bespreken de mogelijkheden met u. 

Wanneer krijg ik de sleutels voor de woning?

U krijgt de sleutels bij de oplevering van de woning. Wij maken hiervoor een afspraak met u. Op de afgesproken datum ondertekent u de huurovereenkomst en betaalt u de 1e huur. 

U kunt de woning niet altijd direct betrekken nadat u de woning aan u toegewezen is en uw gegevens goedgekeurd zijn.Wij voeren eerst werkzaamheden in de woning uit als deze nog leeg staat.

Neem nooit sleutels aan van de vertrekkende bewoner! Doet u dit toch, dan bent u verantwoordelijk voor alle herstelwerkzaamheden die eigenlijk voor rekening van de vertrekkende bewoner zijn. Wij kunnen namelijk niet controleren wie van u in de woning is geweest. 

Wat gebeurt er tijdens de oplevering van mijn nieuwe woning?

Tijdens de oplevering loopt de vastgoedbeheerder met u door de woning om alle ruimtes te controleren. Eventuele klachten worden genoteerd en doorgegeven aan de aannemer. De aannemer neemt contact met u op om de werkzaamheden uit te voeren in bewoonde staat. Daarnaast worden meterstanden opgenomen, wordt de huurovereenkomst getekend en betaalt u de 1e huur. Vervolgens ontvangt u de sleutels van de woning. 

Wat is een opleverklacht?

Vaak heeft u alleen of samen met een medewerker van Mitros de woning doorlopen tijdens de oplevering. We doen ons best om een nette woning aan u op te leveren waarbij al het nodige is gerepareerd. Het kan natuurlijk voorkomen dat u toch nog dingen tegenkomt nadat u de sleutel van ons hebt ontvangen. Dit noemen wij opleverklachten of mutatieklachten. U kunt dit bij ons melden. Neem hiervoor contact met ons op. Dit kan alléén in de 1e maand nadat u de huurovereenkomst tekende. Na de 1e maand kunt u online een reparatieverzoek melden.

Vertaal deze pagina