Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Contracttekening

Huren bij Mitros begint bij de oplevering van de woning. Dit is het moment dat u de sleutels krijgt en de huurovereenkomst tekent. We lopen dan het huis met u door voor een laatste inspectie. U kunt hier nog afspraken maken over de oplevering van de woning.  

Vraag en antwoord

Hoelang duurt de oplevering van de nieuwe woning?

De oplevering van de woning neemt hooguit 1 uur in beslag.

Ik heb niet alle sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

De sleutels van de raamboompjes zijn allemaal hetzelfde. U heeft dus aan 1 sleutel genoeg. Heeft u helemaal geen sleutel? Dan doet u het volgende:

  • Als u een nieuwe huurder bent. Dan geeft u binnen 4 weken aan dat u geen sleutel heeft.
  • Als u al een huurder was. Dan zorgt u er zelf voor dat u een nieuw raamboompje of nieuwe sleutel krijgt.

Kan ik de contracttekening van mijn woning verplaatsen?

Ja, dat kan soms. Helaas lukt het niet altijd. Neemt u contact met ons op. Wij bespreken de mogelijkheden met u. 

Waar en wanneer teken ik de huurovereenkomst voor mijn nieuwe woning?

U tekent de huurovereenkomst tijdens de oplevering in de woning. Daarna krijgt u de sleutels van de woning. U betaalt dan ook de 1e huur. U kunt dit bedrag alleen pinnen. De inspecteur heeft een pinapparaat bij zich.

Wanneer krijg ik de sleutels van de garage of parkeerruimte?

Staat u op de 1e plaats? Dan krijgt u een e-mail van ons. Of wij bellen u. Daarna kunt u de sleutels bij ons op kantoor ophalen om de garage te bekijken. Wij stellen een huurovereenkomst op als u de garage accepteert. U levert de sleutels dan nog even in. De huurovereenkomst tekent u bij ons op kantoor. U pint daar ook meteen de rekening voor de 1e maand huur. De sleutels krijgt u daarna. 

Wanneer krijg ik de sleutels voor de woning?

U krijgt de sleutels bij de oplevering van de woning. Wij maken hiervoor een afspraak met u. Op de afgesproken datum ondertekent u de huurovereenkomst en betaalt u de 1e huur. 

U kunt de woning niet altijd direct betrekken nadat u de woning aan u toegewezen is en uw gegevens goedgekeurd zijn.Wij voeren eerst werkzaamheden in de woning uit als deze nog leeg staat.

Neem nooit sleutels aan van de vertrekkende bewoner! Doet u dit toch, dan bent u verantwoordelijk voor alle herstelwerkzaamheden die eigenlijk voor rekening van de vertrekkende bewoner zijn. Wij kunnen namelijk niet controleren wie van u in de woning is geweest. 

Wat gebeurt er tijdens de oplevering van mijn nieuwe woning?

Tijdens de oplevering loopt de vastgoedbeheerder met u door de woning om alle ruimtes te controleren. Eventuele klachten worden genoteerd en doorgegeven aan de aannemer. De aannemer neemt contact met u op om de werkzaamheden uit te voeren in bewoonde staat. Daarnaast worden meterstanden opgenomen, wordt de huurovereenkomst getekend en betaalt u de 1e huur. Vervolgens ontvangt u de sleutels van de woning. 

Wat is een opleverklacht?

We doen ons best om een nette woning aan u op te leveren waarbij al het nodige is gerepareerd. Het kan natuurlijk voorkomen dat u toch nog dingen tegenkomt nadat u de sleutel van ons hebt ontvangen. Dit noemen wij 'opleverklachten' of 'mutatieklachten'. U kunt deze bij ons melden in de 1e maand nadat u de huurovereenkomst tekende. Neem hiervoor contact met ons op. Na de 1e maand kunt u online een reparatieverzoek melden.

Vertaal deze pagina