Huurcommissie

Heeft u als huurder een meningsverschil met ons? En komen we er samen niet uit? Dan kunt u de Huurcommissie inschakelen. De Huurcommissie is een onafhankelijke landelijke commissie. Zij bepaalt wie er gelijk heeft. Kijk voor meer informatie op de website van de Huurcommissie.

Veel gevraagd over Huurcommissie

Waarvoor kan ik terecht bij de Huurcommissie?

Algemeen

Bent u niet tevreden over het onderhoud aan uw woning, de verhoging van de huurprijs of de hoogte van de servicekosten? Neem dan eerst contact met ons op. Wij zoeken graag samen met u naar een oplossing. Komen we er samen niet uit? Dan kunt u bij de Huurcommissie terecht. Maar let op: u moet zich wel houden aan de uitspraak van de Huurcommissie of binnen 8 weken na het verzenden van de uitspraak naar de rechter.

Kijk voor meer informatie op de website van de Huurcommissie. U kunt hier terecht voor verschillende procedures.

Wat is het verschil tussen de volledige- en gebruiksoppervlakte van mijn woning?

Algemeen

De volledige oppervlakte van een woning is anders dan de gebruiksoppervlakte. Dit is belangrijk voor de woningwaardering. Een woning krijgt namelijk alleen punten voor ruimten die bij de gebruiksoppervlakte horen. Dit hangt af van bepaalde criteria waar een ruimte aan moet voldoen. Wilt u de gebruiksoppervlakte van uw woning weten? Neem dan contact met ons op.

Ik ben het niet eens met de huurprijs van mijn nieuwe woning. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt eerst bij ons om huurverlaging vragen. Stuur ons een brief of e-mail waarin u aangeeft dat u huurverlaging wilt en waarom. Daarna nemen wij een beslissing. Bent u het dan niet eens met onze beslissing? Of krijgt u geen reactie? Dan kunt u bij de Huurcommissie terecht. Kijk voor meer informatie op de website van de Huurcommissie.

Wat zijn de kosten voor het maken van bezwaar op de jaarlijkse huurverhoging?

Algemeen

Mitros rekent geen kosten voor het maken van bezwaar op de jaarlijkse huurverhoging.

Wordt uw bezwaar door ons afgewezen? Dan kunt u het bezwaar laten beoordelen door de Huurcommissie. Daarvoor betaalt u aan hen een voorschot van € 25,-. Geeft de Huurcommissie u gelijk? Dan krijgt u dit bedrag terug. Wanneer de Huurcommissie u ongelijk geeft, bent u het betaalde voorschot kwijt.

Hoe stuurt u het bezwaar door naar de Huurcommissie?
Wij kunnen uw bezwaar doorsturen naar de Huurcommissie of u kunt dit zelf doen. Wanneer wij uw bezwaar afwijzen, krijgt u eerst de kans om uw bezwaar in te trekken. Als u dat niet wilt of het vergeet te doen, sturen wij uw bezwaar door naar de Huurcommissie.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat met ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons