Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Contactformulier

Bent u huurder van Mitros?

In het volgende scherm kunt u uw vraag of verzoek kwijt. Bent u huurder of wilt u iets melden voor/over een huurder? Dan moet u eerst de postcode en huisnummer van de gehuurde woning invullen. 

Gerelateerde vragen

Kan ik bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging?

Ja, dat kan. In april 2019 sturen wij u een brief over de jaarlijkse huurverhoging. In de brief kunt u lezen hoe u bezwaar kunt maken.

Elk jaar kunt u tussen 1 mei en 1 juli bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging. In deze periode kunt u uw bezwaar online doorgeven. Voor 1 mei of na 1 juli kunt u geen bezwaar meer maken. 

Wat zijn de kosten voor het maken van bezwaar op de jaarlijkse huurverhoging?

Mitros rekent geen kosten voor het maken van bezwaar op de jaarlijkse huurverhoging. Wanneer uw bezwaar door de Huurcommissie beoordeeld wordt, betaalt u een voorschot van €25,-. Als de Huurcommissie u gelijk geeft krijgt u dit bedrag terug. Wanneer de Huurcommissie u ongelijk geeft bent u het betaalde voorschot kwijt.

De Huurcommissie beoordeelt alleen wanneer u bezwaar zelf bij de Huurcommissie indient, of als wij uw bezwaar naar de Huurcommissie doorsturen.
Wij doen dit laatste wanneer wij uw bezwaar afwijzen. U krijgt in dat geval de kans om uw bezwaar in te trekken. Als u dit niet wilt of het vergeet te doen sturen wij uw bezwaar door naar de Huurcommissie.

Wat gebeurt er als ik bezwaar heb ingediend tegen de jaarlijkse huurverhoging?

Als u bezwaar heeft gemaakt krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Dan weet u dat wij uw bezwaar in goede orde hebben ontvangen. U krijgt zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie op uw bezwaar.

Mijn woning heeft onderhoudsgebreken. Kan ik de jaarlijkse huurverhoging weigeren?

Nee, dat kan niet. Een onderhoudsgebrek is geen reden om de jaarlijkse huurverhoging te weigeren. Wij doen wel ons best om de onderhoudsgebreken voor u op te lossen. U kunt voor de onderhoudsgebreken een reparatieverzoek melden.