Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Contactformulier

Bent u huurder van Mitros?

In het volgende scherm kunt u uw vraag of verzoek kwijt. Bent u huurder of wilt u iets melden voor/over een huurder? Dan moet u eerst de postcode en huisnummer van de gehuurde woning invullen. 

Gerelateerde vragen

Mijn woning heeft onderhoudsgebreken. Kan ik de jaarlijkse huurverhoging weigeren?

Nee, dat kan niet. Een onderhoudsgebrek is geen reden om de jaarlijkse huurverhoging te weigeren. Wij doen wel ons best om de onderhoudsgebreken voor u op te lossen. U kunt voor de onderhoudsgebreken een reparatie melden.

Wat gebeurt er als ik bezwaar heb ingediend tegen de jaarlijkse huurverhoging?

Als u bezwaar heeft gemaakt krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Dan weet u dat wij uw bezwaar in goede orde hebben ontvangen. U krijgt zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie op uw bezwaar.

Wat zijn de kosten voor het maken van bezwaar op de jaarlijkse huurverhoging?

Mitros rekent geen kosten voor het maken van bezwaar op de jaarlijkse huurverhoging. Wanneer uw bezwaar door de Huurcommissie beoordeeld wordt, betaalt u een voorschot van €25,-. Als de Huurcommissie u gelijk geeft krijgt u dit bedrag terug. Wanneer de Huurcommissie u ongelijk geeft bent u het betaalde voorschot kwijt.

De Huurcommissie beoordeelt alleen wanneer u bezwaar zelf bij de Huurcommissie indient, of als wij uw bezwaar naar de Huurcommissie doorsturen.
Wij doen dit laatste wanneer wij uw bezwaar afwijzen. U krijgt in dat geval de kans om uw bezwaar in te trekken. Als u dit niet wilt of het vergeet te doen sturen wij uw bezwaar door naar de Huurcommissie.

Kan ik bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging?

Ja, dat kan. Elk jaar kunt u tussen 1 mei en 1 juli bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging. In deze periode kunt u uw bezwaar online doorgeven. Vóór 1 mei en na 1 juli kunt u geen bezwaar meer maken.

Wilt u weten of u een geldige reden hebt om bezwaar te maken?
U leest alle redenen voor het maken van bezwaar op de website van de Rijksoverheid

Wat zijn de voorwaarden voor huurbevriezing?

Om huurbevriezing te kunnen krijgen moet uw aanvraag aan een aantal voorwaarden voldoen. Hieronder leest u waarnaar gekeken wordt bij een aanvraag:

  • Het huurcontract staat op uw naam; U bent hoofdhuurder.
  • U huurt een sociale huurwoning.
  • U huurt een zelfstandige huurwoning. Dit is een huis met een eigen voordeur, eigen keuken en toilet.
  • Uw netto huur dit jaar is hoger dan:
    € 619,01 wanneer u alleen- of met twee personen woont en een laag inkomen* hebt.
    663,40 wanneer u met drie of meer personen woont en een laag inkomen* hebt.
    737,14 wanneer u een middeninkomen** hebt.

    *Een laag inkomen betekent hier:
    Voor 1 persoon maximaal €15.500 (prijspeil 2020).
    Voor 2 persoon maximaal €26.500 (prijspeil 2020).
    Voor 3 of meer personen maximaal €33.500 (prijspeil 2020).

    **Een middeninkomen betekent hier:
    Voor 1 persoon meer dan €15.500 en maximaal €27.000 (prijspeil 2020).
    Voor 2 personen meer dan €26.500 en maximaal €37.000 (prijspeil 2020).
    Voor 3 of meer personen meer dan €33.500 en maximaal €43.500 (prijspeil 2020).
  • U hebt dit inkomen langer dan 6 maanden.
  • U huurt het huis al langer dan 6 maanden.

Er is een uitzondering op de periode van 6 maanden, als iemand op uw adres:
Een inkomen had en net is overleden of net pensioen heeft gekregen.