Overlast melden

Overlast melden

U staat op het punt een overlastmelding door te geven.
Kunt u hier eerst aangeven of u zelf wel of geen huurder bent van Mitros?

Gerelateerde vragen

Wanneer is er sprake van overlast?

Algemeen

Er is sprake van overlast als u in en rondom uw woning ergens langere tijd last van heeft. Dat kan van alles zijn. Bijvoorbeeld afval in een algemene ruimte of erg harde muziek van de buren. Bij het tekenen van de huurovereenkomst hebben huurders aangegeven akkoord te gaan met de algemene huurvoorwaarden. Elke huurder heeft met ons afgesproken dat er geen overlast wordt veroorzaakt.

Heeft u ergens overlast van? Probeer het dan eerst zelf op te lossen. Lukt dat niet? U kunt een melding maken door te klikken op overlast melden.

Ik ervaar overlast van de buren. Wat kan ik hieraan doen?

Algemeen

U kunt het volgende doen:

  • Praat met de buren: vaak hebben buren niet door dat ze voor overlast zorgen. Een vriendelijk gesprek helpt meestal al.
  • Buurtbemiddeling: helpt een gesprek met de buren niet? Dan kunt u buurtbemiddeling inschakelen.

Hieronder leest u per gemeente met wie u contact opneemt voor buurtbemiddeling.

Mag ik overlast anoniem melden?

Algemeen

Het is niet mogelijk anoniem een melding te doen. We vragen in de aanvraag om uw gegevens, zodat we contact met u kunnen opnemen. Zo kunnen we samen een geschikte oplossing vinden. 

We gaan voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens
Dit betekent dat we uw gegevens nooit zonder uw toestemming met anderen delen. Ook niet met de persoon die voor de overlast zorgt. Soms komen we er samen niet uit en is een rechtszaak nodig. We gebruiken uw melding alleen als bewijs als u hier toestemming voor geeft.

Meer over dit onderwerp

Wat doen jullie na een overlastmelding?

Algemeen

De woonconsulent neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. Hij of zij zal u dan laten weten wat Mitros met uw melding doet of wat ons advies is voor u.

Het is niet mogelijk om een anonieme melding van overlast te doen
Wij willen namelijk samen met u een geschikte oplossing vinden.

We gaan voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens
Dit betekent dat we uw gegevens nooit zonder uw toestemming met anderen delen. Ook niet met de persoon die voor de overlast zorgt. Soms komen we er samen niet uit en is een rechtszaak nodig. We gebruiken uw melding alleen als bewijs als u hier toestemming voor geeft.

Ervaren uw buren ook overlast van dezelfde persoon?
Dan kunnen zij dit het beste zelf via de website melden. Wanneer wij meerdere overlastmeldingen binnenkrijgen, hebben we een beter idee van hoeveel mensen overlast hebben.

Meer over dit onderwerp

Ik ervaar overlast van een leegstaande woning in de buurt. Aan wie geef ik dit door?

Algemeen

U kunt hiervoor contact opnemen met ons. We zoeken dan voor u uit hoe we de overlast kunnen oplossen. 

Meer over dit onderwerp

Ik woon in een huurwoning. Ik ervaar overlast van een koper. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt in dat geval buurtbemiddeling inschakelen.

Hieronder leest u per gemeente met wie u contact opneemt voor buurtbemiddeling.

Wat houdt het Laatste Kansbeleid in?

Algemeen

Het Laatste Kansbeleid is voor huurders die erg veel overlast veroorzaken. Is de overlast zo erg dat we naar de rechter willen stappen? Dan krijgt die huurder soms nog 1 laatste kans. Dit betekent dat die huurder soms een nieuwe woning aangeboden krijgt. Wij maken dan wel extra afspraken met deze huurder. Ook krijgt de huurder begeleiding van Het Vierde Huis. Op deze manier voorkomen we dat iemand op straat komt te staan. We hopen dat de buren hierdoor geen overlast meer hebben. Deze aanpak gebruikt Het Vierde Huis al sinds 1998.

Meer over dit onderwerp