Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

Coronavirus en de richtlijnen van Mitros

Mitros volgt het advies van het RIVM. We nemen preventieve maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Kijk ook gerust op de website van het RIVM voor actuele informatie.

We willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken. We zetten onze maatregelen voor u op een rij:

  1. Ons hoofdkantoor en onze buurtkantoren zijn voorlopig gesloten voor onze huurders en bezoek
  2. Mitros medewerkers die klachten hebben werken niet
    Mitros medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis. Medewerkers van Mitros met klachten als neusverkoudheid, hoesten of koorts blijven thuis. Als gezinsleden van medewerkers van Mitros benauwd zijn en/of koorts hebben blijft de medewerker van Mitros ook thuis.
  3. Reparatie melden
    Mitros voert voor zover mogelijk alle reparaties weer uit. In sommige gevallen moeten we daarvoor extra beschermingsmaatregelen treffen. Hierbij hanteren wij de landelijke richtlijnen.
    Wanneer onze vakman langs komt, houd u zich dan aan deze regels om de vakman veilig bij u te laten werken. Houd minimaal 1,5 meter afstand terwijl de vakman zijn werk doet. We schudden geen handen. De vakman wast graag voor en/of na het werk zijn handen.
    U kunt inloggen in MijnMitros om te zien welke reparaties u kunt melden. Voor een noodgeval/spoedreparatie kunt u altijd bellen naar 030 880 33 00. Ook buiten kantoortijden.

  4. Zijn we bij u aan het werk in of rondom uw woning voor renovatie?
    Wij proberen op dit moment zoveel mogelijk onze werkzaamheden door te laten lopen. Voor werkzaamheden in uw woning kan een Mitros medewerker met u contact opnemen of u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts) heeft. Is het antwoord ja? Dan maken wij graag een nieuwe afspraak met u. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden wordt de landelijke richtlijnen voor werken op de bouw gevolgd.
  5. U heeft als huurder een afspraak met een Mitros medewerker
    Wij bellen u vooraf met de vraag of u klachten (hoesten, koorts, verkoudheid) heeft. Is dat zo? Dan maken we liever een nieuwe afspraak. Heeft u geen klachten? Dan gaat de afspraak gewoon door. Het kan zijn dat persoonlijke afspraken met een Mitros medewerker niet door kan gaan. Waar mogelijk is er telefonisch contact.
  6. Sleutels ophalen
    Wilt u sleutels ophalen voor uw nieuwe woning? Dat kan bij ons op kantoor. U kunt daarvoor een afspraak maken met één van onze medewerkers
  7. Bijeenkomsten gaan niet door
    Afspraken met groepen bewoners of externen (bewonersavonden, informatiebijeenkomsten etc.) en andere afspraken buiten de deur die gepland staan worden afgezegd en verzet. Bijeenkomsten (bijvoorbeeld overleggen, bewoners bijeenkomsten etc.) vinden zo veel mogelijk op afstand (digitaal) plaats. Als het echt niet anders kan worden met fysieke afspraken in kleine groepen gehouden waarbij de richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid in acht worden gehouden. Er worden geen bijeenkomsten georganiseerd in de openbare ruimte.
  8. Bouwplaatsen en kantoren zijn geen samenkomsten of bijeenkomsten
    Bouwplaatsen en kantoren zijn geen samenkomsten of bijeenkomsten. Dit verbod geldt dus niet voor werken op een bouwplaats of kantoor.
  9. Werken op bouwplaatsen en bij huurders thuis
    Het Rijk en de bouw-en technieksector hebben het protocol “Samen veilig doorwerken” vastgesteld voor werkzaamheden op de bouwplaats en werkzaamheden in en om het huis. Mitros en haar co-makers, aannemers en contractpartijen hanteren dit protocol voor werkzaamheden in projecten en bij reparaties.
  10. Betalingsregeling zakelijke huurders
    Wij helpen onze zakelijke huurders door deze moeilijke periode heen. Daarom bieden we een regeling aan om de betaling van het huurgeld voor 1 tot 3 maanden uit te stellen. Deze regeling geldt voor zakelijke huurders die door de coronacrisis in de financiële problemen zijn geraakt. Het uitgestelde huurgeld kan over de overige maanden in termijnen worden betaald of in één keer. Zolang het bedrag maar voor 1 januari 2021 is betaald. Het formulier voor de aanvraag vindt u op de website van Mitros.
    Let op: dit is geen huurkorting of huurverlaging, maar een uitstel van huurbetaling, wat geldt voor de zakelijke huurder.
  11. Betalingsregeling particuliere huurders
    Huurt u een woning van Mitros en bent u in financiële problemen gekomen door het coronavirus? Dan vragen wij je om eerst een aanvraag te doen bij de gemeente. Dat kan via https://pki.utrecht.nl/Loket/product/bfe4273bac2701db0de32393a75927dd. Pas daarna kunt u contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Graag ontvangen we een bewijs van uw aanvraag bij de gemeente voordat we uitstel verlenen of een regeling treffen. Kijk op mitros.nl/contacthoe u ons kunt bereiken.
  12. Huisuitzettingen
    In lijn met landelijke afspraken zijn alle huisuitzettingen zijn tot nader order stopgezet. Tenzij er evidente redenen zijn, zoals criminele activiteiten of ernstige overlast. 
  13. Stopzetten incassokosten bij betalingsproblemen
    Bij huurders met betalingsproblemen als gevolg van de maatregelen in het kader van het coronavirus, worden de incassokosten stopgezet. Mocht u betalingsproblemen hebben of dreigen te krijgen, neem dan altijd contact op met Mitros.
  14. Onze medewerkers schudden geen handen en houden afstand van gesprekspartners
    Onze medewerkers schudden tijdelijk geen handen en houden afstand van bezoekers en gesprekspartners. Dit zal minimaal 1.5 meter. 
  15. Procotol besmetting coronavirus bij een Mitros medewerker
    Er ligt een protocol “besmetting coronavirus” klaar voor het geval er een Mitros medewerker besmet is met het coronavirus.
  16. Vragen?
    Heeft u een vraag voor Mitros? Neem gerust contact met ons op. Wij vragen u dat bij voorkeur te doen via WhatsApp, chat of telefoon.
    • WhatsApp 06 238 24 484 (werkdagen 8.30 – 17.00 uur)
    • Chat op mitros.nl (werkdagen 8.30 – 17.00 uur)
    • of telefoon: 030 880 33 00 (werkdagen 9.00 – 12.30 uur)

Bij spoed, zoals een gaslek, zijn we ook buiten kantoortijden bereikbaar. Bel naar: 030 880 33 00. Het kan zijn dat de wachttijden bij de telefoon langer zijn dan u van ons gewend bent.