Naar hoofdnavigatiemenu Naar hoofdinhoud

100%GZNDwonen Challenge

Onze 100%GZNDwonen Challenge is gestart. Na onze succesvolle Badkamer Challenge zoeken we nu een oplossing die garandeert dat onze huurders na renovatie, een gezond en aangenaam binnenklimaat hebben. Een woning met een gezonde luchtkwaliteit zonder klachten over tocht, schimmel en teveel vocht. Kortom, 100% gezond wonen.

Jaarlijks onderhouden en renoveren we zo’n 800 woningen. Een geïsoleerde woning is goed voor de portemonnee van de huurder. Na de renovatie zien we echter nieuwe problemen ontstaan. De belangrijkste zijn: 
- Bewoners die last hebben van koude tochtstroom in de woning;
- Vochtproblemen zoals schimmel in badkamer, keuken en rest van de woning;
- Geluidsoverlast bij bewoners door de ventilatiesystemen.

Bekijk hier onze film over de 100%GZNDwonen Challenge.

We zoeken naar een doorbraak! We verlangen nieuwe, innovatieve manieren om te renoveren. Probeer. Experimenteer. Vind uit. Vereenvoudig en werk samen. Doet u mee?! Voelt u zich in ieder geval meer dan welkom om deel te nemen. Of de oplossing nou komt uit de technische hoek of niet. Elk voorstel, ongeacht uw bedrijfstak, ontvangen en bekijken wij met veel belangstelling! 

Waarom deelnemen?
Mitros roept universiteiten en hogescholen, uitvinders, ontwikkelaars, fabrikanten en alle individuen en organisaties vanuit alle vakgebieden op mee te doen met deze challenge. Een ondernemer doet dit vanzelfsprekend niet voor niets. Dus, waarom meedoen?
• Vier finalisten ontvangen een vergoeding van €10.000,-.
• Uit de vier finalisten kiest de jury tijdens de finale de twee meest veelbelovende oplossingen. Zij ontvangen hiervoor een extra vergoeding van € 25.000 (voor de nummer 1) en € 15.000, - (voor de nummer 2) en worden uitgenodigd om hun oplossing te demonstreren in een woning van Mitros.
• Mitros blijft de komende jaren investeren in renovaties van de woningen. Op dit moment geeft Mitros per jaar circa € 2,5 miljoen uit aan installaties voor het binnenklimaat. Dat willen we beter en doelmatiger doen. Een goed concept zal daarom zeker kans maken om op grote schaal te worden toegepast.
• Daarnaast weten wij dat meer woningcorporaties zich het hoofd breken over het vraagstuk en meer dan geïnteresseerd zijn in innovatieve oplossingen. Een breed off- en online PR-offensief maakt finalisten en hun oplossing zichtbaar bij andere woningbouwcorporaties met in totaal meer dan 2,4 miljoen woningen in beheer én we zorgen voor zichtbaarheid in uw eigen sector.

De planning
De challenge is gestart op 15 november.
Inzendingen kunnen worden opgestuurd tot en met 1 maart 2018. In mei 2018 zijn de vier finalisten bekend.

Meer weten of meedoen met de challenge?
www.100procentGZNDwonen.nl